Veelgestelde vragen & contact

Wat is Reis Cadeau?
  • Reis Cadeau is een open waarde cadeaukaart die te besteden is bij alle inleverlocaties die op de pagina ‘Acceptanten’ genoemd worden. De ontvanger van de cadeaukaart heeft keuze uit het gehele assortiment van deze reisorganisaties. Van een nachtje of weekendje weg of stedentrip tot een heerlijke vakantie; de ontvanger kiest zelf zijn of haar gewenste reis. De waarde van de cadeaukaart kan de gever zelf bepalen, want de kaart is oplaadbaar tussen de €5,- en €150,-. Reis Cadeau is in de winkel en online te koop in verschillende varianten, namelijk in een giftbox, in een envelop, in een hangkaart en als een digitaal gift. Reis Cadeau is een product van Reiscadeau B.V.

Is Reis Cadeau een veilig product?
  • Ja, Reis Cadeau is een veilige en betrouwbare cadeaukaart. Wij zien het als belangrijke prioriteit om alle maatregelen te treffen die wij mogelijk achten om die veiligheid en betrouwbaarheid van ons product te kunnen waarborgen. Momenteel is elke cadeaukaart beveiligd met een unieke kaartcode en pincode. De pincode is beschermd door een kraslaag die alleen verwijderd mag worden door de eigenaar van de cadeaukaart.

Hoe kan ik in contact komen met de Klantenservice?
  • Als je vragen hebt, kun je die mailen naar de Service Desk van Reiscadeau B.V. via het contactformulier op de website. Je kunt ons ook bellen via het contactformulier op de website. Onze Service Desk is bereikbaar op werkdagen van 09.00 uur tot 16.30 uur (m.u.v. feestdagen).

Ik heb een klacht. Waar kan ik met mijn klacht terecht?
  • Klachten over een product of dienst tijdens je aankoop met Reis Cadeau kun je het beste bij de winkel waar de aankoop plaatsvond melden. Zij kunnen op dat moment nog werk maken van je klacht, terwijl Reiscadeau B.V. hier achteraf niet veel meer aan kan doen. Uiteraard kun je je klacht met betrekking tot een aankoop ook bij ons melden. Klachten kunnen tot uiterlijk één maand na afloop van besteding worden ingediend viahet contactformulier op de website. Klachten betreffende onze dienstverlening kun je op dezelfde manier indienen. Wij streven ernaar om binnen drie werkdagen je klacht in behandeling te nemen en je van een antwoord te voorzien. Je ontvangt altijd een ontvangstbevestiging per e-mail.

Wat moet ik doen als ik geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen heb?
  • Als je geen bevestiging per e-mail hebt ontvangen, raden wij je aan om contact op te nemen met onze Service Desk viahet contactformulier op de website. Om je snel te kunnen helpen is het van belang om de volgende gegevens bij de hand te houden: de naam waarop de bestelling is gemaakt, het bijbehorende e-mailadres, de besteldatum en indien bekend het ordernummer.

Waar kan ik Reis Cadeau kopen?
  • Reis Cadeau is te koop bij de winkels van onder andere Primera, Bruna, Jumbo, The Read Shop, ANWB, Kruidvat, Trekpleister, Vivant, Plantage, Tabaronde en Techador. Op deze website kun je de actuele verkooppunten altijd bekijken. Zoek op postcode, woonplaats en/of op winkelketen en kom erachter welk verkooppunt het dichtst bij jou in de buurt zit. Of zoom in op het landkaartje en bekijk de locaties. Als je op het icoontje klikt krijg je het adres van de bijbehorende winkel te zien. Ook kun je daar een routebeschrijving opvragen. Daarnaast kun je Reis Cadeau ook altijd hier bestellen (zowel de fysieke als de digitale variant).

Welke betaalmogelijkheden heb ik als ik Reis Cadeau online wil bestellen?
  • Je kunt Reis Cadeau via onze website bestellen en veilig betalen via iDeal of creditcard.

Wat is de levertijd wanneer ik Reis Cadeau bestel?
  • Als je via de website van Reis Cadeau een bestelling plaatst op werkdagen vóór 22.00 uur, wordt je bestelling dezelfde dag nog verzonden. Als je je bestelling op werkdagen ná 22.00 uur plaatst, wordt deze de volgende dag verzonden. De verzending vindt plaats via Post NL en voor eventuele vertraging vanuit deze partij zijn wij niet aansprakelijk. Reiscadeau B.V. is afhankelijk van deze organisatie in het verzendproces, maar doet er alles aan om ervoor te zorgen dat je bestelling zo snel mogelijk bezorgd wordt. Heb je Reis Cadeau met spoed nodig? Dan adviseren wij je om naar het voor jou dichtstbijzijnde verkooppunt te gaan om Reis Cadeau te kopen of voor de optie te kiezen om Reis Cadeau digitaal te bestellen via deze website. Je ontvangt de digitale variant van Reis Cadeau dan direct in je mailbox of de mailbox van de ontvanger.

Is mijn bestelling naderhand nog te wijzigen?
  • Het is alleen mogelijk adreswijzigingen door te geven nadat je bestelling is voltooid. Dit dien je echter binnen één uur na je bestelling telefonisch door te geven aan onze Service Desk via het contactformulier op de website. Het is niet mogelijk een reeds betaalde bestelling of een bestelling die bij de bank in behandeling is achteraf te annuleren. Dit heeft te maken met de snelle afhandeling van Reiscadeau B.V.

Hoe plaats ik een zakelijke bestelling?
  • Wil je een zakelijke bestelling plaatsen? Vrijblijvend advies of een offerte aanvragen? Neem contact op met onze B2B Accountmanager Nieky Franchimont via +31 (0)6 14877047 of n.franchimont@giftforyou.nl. Er is van alles mogelijk! Ook het personaliseren van onze producten behoort tot de mogelijkheden.

Hoe lang is Reis Cadeau geldig?
  • Reis Cadeau is drie jaar geldig vanaf de aankoopdatum. De ontvanger dient de cadeaukaart binnen deze termijn van drie jaar te besteden. Je kunt de geldigheid van jouw Reis Cadeau controleren op onze website. De aankoopdatum kan tevens door de verkoper ingevuld worden aan de binnenkant van de cadeauverpakking in het daarvoor bestemde invulvak.

Wat is het saldo op mijn Reis Cadeau?
  • Je kunt het saldo van je Reis Cadeau op deze website checken in de gele saldochecker bovenaan elke webpagina. Vul je 19-cijferige kaartcode en vervolgens je unieke pincode in in de daarvoor bestemde vakjes en klik op ‘Bekijk’. Je ziet je saldo en de verloopdatum van je Reis Cadeau dan verschijnen. Je saldo kan tevens door de verkoper ingevuld worden aan de binnenkant van de cadeauverpakking in het daarvoor bestemde invulvak.

Mijn Reis Cadeau is niet meer geldig. Kan ik deze cadeaukaart nog gebruiken?
  • Is je cadeaukaart meer dan drie jaar geleden aangeschaft? Dan is deze niet meer geldig. Om te zorgen dat je toch nog gebruik kunt maken van Reis Cadeau en je saldo niet verloren gaat, bieden wij de eenvoudige mogelijkheid om je cadeaukaart te verlengen. Je cadeaukaart is dan één jaar geldig. Dit kan tegen een administratieve vergoeding van slechts €5,-. Wil je hier gebruik van maken? Neem dan contact met ons op via het contactformulier op de website.

    Let op! Is jouw Reis Cadeau langer dan 12 maanden verlopen? Dan is het niet mogelijk om deze te verlengen.

Moet ik mijn Reis Cadeau activeren of registreren voordat ik ermee kan betalen?
  • Nee dat is niet nodig. Je kunt met Reis Cadeau direct bij een van de aangesloten reisorganisaties betalen. Op deze website kun je wel je saldo en de verloopdatum checken.

Mijn code werkt niet. Hoe kan dat?
  • Wat vervelend dat je code niet werkt! Voor de zekerheid vragen wij je om het nummer van je cadeaukaart nogmaals te controleren. Bij één verkeerd of missend cijfer pakt de website je code al niet meer. Wanneer je problemen blijft ervaren bij het gebruik van je unieke code raden wij je aan om contact op te nemen met onze Service Desk via het contactformulier op de website.

Waar kan ik Reis Cadeau besteden?
  • Reis Cadeau is te besteden bij alle reisorganisaties die op de pagina ‘Acceptanten’ genoemd worden. Je vindt de actuele acceptanten altijd op onze website.

Hoe kan ik betalen met Reis Cadeau?
  • Met Reis Cadeau kun je een reis naar keuze boeken bij één van de aangesloten reisorganisaties (bekijk hier alle actuele inleverlocaties). Ga naar de website van één van de acceptanten, zoek je reis uit, geef je fysieke cadeaukaart of toon je digitale gift bij de kassa. Is je aankoop duurder dan de waarde van je cadeaukaart? Dan kun je het verschil bijbetalen. Wanneer je aankoop goedkoper is blijft het restsaldo gewoon op je Reis Cadeau staan om een andere keer te besteden.

    Let op! Een foto van je kaartcode, een overgeschreven kaartcode of een scan van je pas in een ‘pasbewaarapplicatie’ zoals Apple Wallet of Stocard wordt niet als geldig betaalmiddel geaccepteerd!

Hoe besteed ik mijn Reis Cadeau online?
  • Reis Cadeau besteed je heel eenvoudig online op de website van de acceptant. Bij de betaling kun je de 19-cijferige code en pincode invoeren.
    Bij online aankopen geldt een maximum van €50,- per transactie. Dit i.v.m de AMLD5 wetgeving.

Moet ik het saldo op mijn Reis Cadeau in één keer besteden?
  • Reis Cadeau kan een waarde hebben tussen €5,- en €150,-. Dit bedrag hoef je niet in één keer te besteden. Wanneer je een overnachting of reis boekt met een lagere waarde dan het bedrag op je cadeaukaart, blijft dat bedrag uiteraard staan om een andere keer te besteden. Is het saldo op je kaart lager? Dan kun je het restant bijbetalen. De waarde van jouw Reis Cadeau staat vermeld aan de binnenkant van de verpakking in het daarvoor bestemde invulvakje. Tevens kun je het saldo op je cadeaukaart checken via de saldochecker op deze website.

Moet ik altijd met de fysieke cadeaukaart of een print van mijn digitale gift in de winkel betalen?
  • Nee. Je originele digitale cadeaukaart is geldig als betaalmiddel. Het is echter niet mogelijk om bij een van de acceptanten te betalen met alleen een foto van je kaartcode, een overgeschreven kaartcode of een scan van je pas in een pas-bewaar-applicatie zoals Apple Wallet of Stocard. Neem dus altijd je fysieke cadeaukaart mee of toon je originele digitale gift.

Kunnen er nog extra kosten berekend worden?
  • Als je Reis Cadeau fysiek per post laat bezorgen betaal je €1,95 verzendkosten naast het bedrag waarmee je de cadeaukaart wilt opladen. Je kunt er ook voor kiezen om je Reis Cadeau digitaal per e-mail te versturen en dan betaal je geen verzendkosten. Kies je bij een acceptant een reis die duurder is dan de waarde die op je Reis Cadeau staat? Dan betaal je het resterende bedrag bij.

Hoe werkt de digitale variant van Reis Cadeau?
  • Via onze website kun je naast de fysieke variant van Reis Cadeau ook een digitale gift bestellen. De digitale variant ontvang je per e-mail binnen één minuut in je eigen inbox. Je kunt er ook voor kiezen om de digitale versie van Reis Cadeau direct naar de ontvanger te laten e-mailen. Op het digitale cadeau staat een unieke code en pincode. Op onze website kan de ontvanger het saldo en de geldigheid controleren door die unieke code en pincode in te voeren in de saldochecker. De ontvanger dient de e-mail met code te tonen en kan dan met die mail betalen in de winkel.

Kan ik het tegoed op mijn Reis Cadeau laten uitbetalen?
  • Wil je het (resterende) tegoed laten uitbetalen? Vul dan dit formulier in. Stuur het ingevulde formulier samen met jouw Reis Cadeau en pasnummer(s) van de Reis Cadeau(s) per aangetekende post naar:

    Reiscadeau B.V.
    Lichtfabriekplein 4
    2031 TE Haarlem

    Reis Cadeau(s) die niet aangetekend verzonden zijn worden niet uitbetaald. Het is tevens verplicht om de volgende gegevens op het formulier in te vullen: naam, adres, woonplaats, e-mailadres, telefoonnummer, ibannummer en pasnummer(s). Als er gegevens ontbreken kan de uitbetaling niet voltooid worden.

    Reis Cadeau is drie jaar geldig. Is jouw Reis Cadeau nog niet verlopen maar wil je de kaart wel laten uitbetalen? Dan wordt er €10,- administratiekosten (per Reis Cadeau) in mindering gebracht op het tegoed van de Reis Cadeau. Reis Cadeau(s) met een tegoed lager dan €10,- kunnen niet ingewisseld worden. Meer informatie over deze regeling kun je vinden bij de Algemene Voorwaarden, artikel 10.

Ik wil mijn aangekochte product retourneren, krijg ik mijn saldo terug op mijn Reis Cadeau?
  • Wanneer je toch je aankoop wil retourneren welke je met je Reis Cadeau hebt betaald, is dat uiteraard mogelijk. Let op: het kan per retailer verschillen hoe je je geld terug krijgt. Zo is het mogelijk dat je het geld cash terug krijgt, middels retour-pinnen of je krijgt een cadeaukaart van de winkel, tegoedbon of kortingscode met de waarde van je aankoopbedrag. Het tegoed komt niet terug op je Reis Cadeau. Het is aan de deelnemer zelf om te bepalen wat hun retourbeleid is, als consument heb je hier helaas geen inspraak in.

CONTACT
  • Heb je een vraag of klacht over DE Cadeaukaart? Wij helpen je graag verder.

    Mocht je een dringende vraag hebben stuur dan een mail naar het contactformulier op de website. Wij proberen jouw vragen binnen 5 werkdagen in behandeling te nemen.

 

Heb je het antwoord op jouw vraag niet kunnen vinden?
Onze Klantenservice is bereikbaar via het contactformulier of telefonisch. Stuur jouw vraag via het contactformulier en onze Klantenservice antwoord binnen 11 dagen op je vraag.

Contact
Selecteer een onderwerp

* Verplichte velden

Heb je vragen? We helpen je graag! Onze Klantenservice telefonisch bereiken op +31(0)235186191, van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.